Archive for juni 8th, 2011

juni 8, 2011

Stan eller landet?

När jag var liten ville jag bo på landet bland hästar och andra trevliga djur. Detta förändrades gradvis och nu bor jag i Sveriges fjärde största stad. Det finns alltid fördelar och nackdelar, på landet finns utrymme, lugn och frisk luft, i stan finns människor och möjligheter – om man kan hitta dem vill säga.

juni 8, 2011

Tillbaka i gamla vanor

Det går snabbt att hitta rutinerna igen.. Sjunker ner i soffan efter jobbet, värmer en fryst pizza i ugnen (inte pizza varje kväll förstås), slår på datorn, kollar mailen, facebook och spelar lite cityville samtidigt som jag kollar på något husprogram från England på TV och drömmer mig bort till gröna ängar och havsutsikt.

Men en ny vana har jag lyckats skaffa mig. Jag går en kurs i hur man kan använda LinkedIn på bästa sätt. Jag var förmodligen den sista i grannskapet som hörde talas om LinkedIn, som är ett slags facebook för yrkesarbetande, men nu är jag där och hoppas att det kan ge möjligheter framöver.